Insights

Een sterke omnichannel marketingstrategie begint met inzicht in de klant. Welke klantgroepen zijn er, wat willen ze, langs welke kanalen en wanneer? Datamanagement geeft veel antwoorden, maar een strategie is ook mensenwerk. De aanpak van Prisma Direct is uniek in de manier waarop wij de wereld van data en menselijke expertise verbinden én inzichtelijk maken.

Niet je standaard externe consultant

Niemand kent u bedrijf zo goed als uw eigen werknemers. Het is ontzettend jammer deze kennis onbenut te laten. Toch is dat precies wat vaak gebeurt wanneer de externe consultants worden ingevlogen voor strategisch advies; een paar gesprekken, een lijvig rapport en succes ermee. Prisma Direct doet het heel anders.

Ons traject is volledig inhouse. Samen met uw mensen inventariseren we de kennis en krachten binnen uw bedrijf. Het is tenslotte uw visie en uw strategie. Natuurlijk brengen wij ook kennis in. Wij kennen de mogelijkheden, de systemen, we weten wat werkt en welke kant de techniek op beweegt. Zo gaan we samen op zoek naar een sterk, samenhangend verhaal.

insights-by-prisma-direct
De Golden Record

Voordat we dit proces induiken, analyseren we uw data. Ieder bedrijf verzamelt data, maar het is zelden op één plek en goed gestructureerd. Dat doen wij. We gaan op zoek naar de heilige graal, de Golden Record, een eenduidige, goed gedefinieerde en vooral bruikbare dataset, waarin het beste uit alle verschillende datasets samenkomt. Misschien ontbreekt er nog cruciale info. Dat nemen we mee in het strategisch plan.

Zeg hallo tegen onze animator

Een van de troefkaarten in het proces is onze animator. De gesprekken over strategie voorziet hij ter plekke van inzichtelijke visuals. Dat klinkt simpel, maar de impact is gigantisch. De animaties snijden dwars door discussies en onduidelijkheden heen. Ze helpen kansen te herkennen, valkuilen te omzeilen en - heel belangrijk - de neuzen in dezelfde richting te bewegen.

 
Van klant naar fan naar ambassadeur

De Insights fase resulteert in een strategisch plan en een roadmap. In deze roadmap staan de bouwstenen voor de uitvoering. De klanten en hun voorkeuren zijn gedefinieerd. De technische randvoorwaarden voor omnichannel marketingacties zijn gedefinieerd. Er ligt nu een duidelijke route naar relevante, zeer persoonlijke communicatie met uw klanten.

Het is in dit proces heel belangrijk dat loyaliteit herkend en beloond wordt. Prijst iemand uw bedrijf de hemel in op een forum of in sociale media? Bedank en beloon hem daarvoor. Door slim en positief in te spelen op acties van mensen, veranderen klanten in fans en fans in ambassadeurs.

Op naar Directing en Connecting

De basis ligt er nu maar het hele plan moet natuurlijk nog worden ingericht, uitgevoerd, gemonitord en geoptimaliseerd. Dat is de inzet van de volgende twee fasen: Directing en Connecting.

De oplossing

Bijna elk bedrijf verzamelt informatie. Succesvol? Dat hangt van de gegenereerde data af en hoe u die data inzet. Prisma Direct heeft hiervoor een uitstekende oplossing ontwikkeld waardoor u een helder inzicht krijgt op het centrale klantbeeld.