Retail Loyalty 2016

21-02-2019

"Vaak wordt de vraag gesteld; "wat waren je motieven om deel te nemen aan een bepaald loyaliteitsprogramma?" Te weinig wordt er gevraagd naar de argumenten waarom men niet wenste deel te nemen.

 

 

Om een zo volledig mogelijk inzicht te krijgen in de werking van een goed functionerend loyaliteitsprogramma moet je begrijpen waarom consumenten deelnemen aan het programma. Nog belangrijker om te weten is waarom ze niet mee willen doen aan het programma... Daarom hebben wij de Rijksuniversiteit Groningen verzocht onderzoek te doen naar zowel de motieven om mee te doen aan een loyaliteitsprogramma alsmede de motieven om dit (perse) niet te willen. De uitkomsten kunnen onze opdrachtgevers helpen bij het kiezen van de juiste loyaliteits-strategien of -campagnes.

Het onderzoek heeft interessante inzichten en conclusies opgeleverd, daarnaast heeft het ook een aantal interessante nieuwe vragen opgeroepen. Benieuwd naar het rapport? Download hier de resultaten van het onderzoek.