10 aandachtspunten bij Content Marketing die onveranderd opgaan.

28-02-2015

1. De gemiddelde budgetten die bij de grote ondernemingen vrijgemaakt worden voor content marketing zullen blijven groeien.

2. Betaalde online advertenties “Paid distribution” is onvermijdelijk.

3. Context blijft een belangrijkere rol spelen bij aansprekende personalisatie van de boodschap.

4. “Medium-sized” content (snackable content) zoals Twitter, zal niet meer of veel minder binnen de focus liggen.

5. De “subculture influencer” binnen de social media blijft een grote rol spelen bij het verkrijgen van info over niche producten.

6. Mobiele data zal zich in superieuriteit blijven ontwikkelen.

7. “Visual storytelling” blijft er in belangrijke mate toe bijdragen dat contentmarketing zich met de snelheid van een komeet ontwikkelt.

8. LinkedIn (B2B) domineert onveranderd in industriële- en marketingnieuws verspreiding. Maar zal ook nog steeds een dominant sociaal kanaal blijven voor de distributie van content.

9. De druk van de noodzaak voor kwalitatieve content zal leiden tot meer vraag naar professionele tekstschrijvers.

10. Middelgrote- en grote merken blijven op de uitkijk naar kleinere in de niches opererende mediamerken, vanuit de behoefte zo sneller en beter waardevolle en duurzame relaties te creëren met hun doelgroepen.

Leest u deze blog liever in een PDF-document? Klik dan hier.